#PROUDTOBE
APPSYS

Stefan Sansen

Manager services team

“Titels doen er hier niet toe, het is het werk dat je verzet dat telt.”

“Door een project op m’n vorig werk kwam ik in contact met AppSys. Ik zocht er wat meer over open zag de mogelijkheden van de organisatie. Enkele maanden later ging ik op gesprek bij Kris en Werner. Al snel bleek dat we gelijkgestemd waren: AppSys moest groeien en ik wou daar graag onderdeel van zijn.”


Wat is je rol bij AppSys?

“Ik heb de afgelopen jaren al verschillende petjes gedragen door de snelle groei van ons bedrijf. AppSys was met ongeveer 25 medewerkers toen ik er begon in 2020. Ik had er op dat moment al een carrière van twintig jaar opzitten. Kris en Werner namen me aan als Project Coördinator, een vage titel omdat we nog niet exact wisten waaruit mijn rol ging bestaan. Momenteel ben ik manager van het Services team. Dat maakt me verantwoordelijk voor zowel de interne als externe service engineers. Gelukkig ondersteunt Tommy mij als teamleader van de interne service engineers. Voorlopig hebben we nog geen teamleader voor het externe team, dat neem ik er nog even bij. Ik ben daarbuiten ook nog met veel andere zaken bezig. Enkele maanden nadat ik was aangenomen, brak Corona uit. Iets dat niemand zag aankomen. Voor IT was dit op business vlak een enorm drukke periode. Veel bedrijven hadden ITmateriaal nodig om hun organisaties operationeel te houden. Dat betekende voor ons ook dat we veel nieuwe mensen nodig hadden. Zo ben ik mee verantwoordelijk geworden voor de rekrutering.
Deze zomer is Nele begonnen als HR Officer. Ze neemt meer en meer van me over, waardoor ik meer tijd krijg om aan andere zaken te werken.”

AppSys moest groeien en ik wou daar graag onderdeel van zijn.

Hoe zou jij de cultuur bij AppSys omschrijven?

"De cultuur is hier zeker zoals we die naar buiten dragen. We hebben een vlakke structuur waarin je iedereen kunt aanspreken. Of je nu manager, engineer, teamleader, planner of een andere functie bekleed, iedereen staat hier op dezelfde hoogte. We zeggen vaak “what’s in a name?”, titels doen er hier niet toe, het is het werk dat je verzet dat telt. Tot nu toe is het ons goed gelukt om mensen aan te nemen die bij onze cultuur passen, maar naarmate we verder groeien zal dit moeilijker en moeilijker worden. Toch is het iets waar we altijd op moeten blijven focussen, want die cultuur typeert onze organisatie en draagt bij aan de service die we aan onze klanten leveren. Het is iets waar we echt fier op mogen zijn.”


Wat maakt AppSys anders dan andere organisaties?

“Je kunt je hier echt ontwikkelen. Ik zeg altijd: de slaagkans bij AppSys ligt aan jezelf. Je mag hier zoveel verschillende dingen doen. Niet alleen op vlak van IT, maar ook op vlak van zelfontwikkeling. Zo heeft iemand hier een meditatiecursus mogen volgen omdat dit hem helpt om tot rust te komen tijdens zijn werkdag. Dat laat in mijn ogen zien dat AppSys echt meedenkt met de persoonlijke ontwikkeling van zijn medewerkers. Wij zien het als een duurzame investering voor de toekomst.”

Onze cultuur typeert ons en draagt bij aan de service die we aan onze klanten leveren.

Wat voor mensen passen bij AppSys volgens jou?

“Ten eerste wil ik duidelijk maken dat leeftijd voor ons echt geen rol speelt. Vaak is het moeilijk voor 50-plussers om een nieuwe job te zoeken. Wij kijken vooral naar kennis en kunnen. Of je nu 19 of 53 bent, het maakt voor ons niet uit. Wij zijn altijd op zoek naar mensen die met hun voeten op de grond staan, out of the box denken en mee willen stappen in ons groeiverhaal. AppSys staat voor kennis en kwaliteit. Herken jij jezelf daarin? Dan willen we zeker eens met jou praten.”